18 September 2010

Necco pengganti Della.

hye readers!


jngan harap untuk tulis entry raye sbb banyak sangat nak cerita pasal raye.gambar jgn cakap la,penuh satu elbem.gebang.



kali ni,time menulis entry ni memang rase sangat keletak keletuk komputer ni weh..sbb kali ni tulis entry pakai komputer tak riba..aku rase adelah setahun kot PC ni tak on..owh,lame.

mari bercerita.
dari semalam aku rase Della (laptop Dell adik aku yang selame ni aku pinjam sepanjang die praktikal) dah mcm bg signal nak rosak.nak on Della bukan main lame, dah on nak masuk device ape-ape bukan main susah nak detect.

aku masuk broadband tak boleh nak connect..okey,yang tu bukan salah Della.tu salah aku yang lambat bayar bill dah dua minggu.haha.



aku syak kerosakkan Della ni ade dua sebab..first,Della dah merajuk sbb panas sangat mase raye hari tu bukak Della 24/7 tanpa henti. Second, hari tu tiba-tiba ade keluar message apetah aku ter 'uninstall' Avira si Della ni..tapi buat bodoh je..buat ala-ala 'Della kuat la!"

okey.nmpak tak ade sikit kebengongan disitu?please la jgn ckp aku bengong.Jangan.Jangan weh.JANGAN.okeyh,tak cakap.




pastu,nak dijadikan cerita petang tadi Della 'hang' gile bab..call Ekin,terus pergi betol kan kat cc depan Aktif tempat Jijah kerje...keluar je cc,adinda si budak praktikal called, "kekenda,bill broadband dah bayar!'


ceit!laptop masuk hospital la!

huuuu..baru separuh hari tak online,rase hidup ini sungguh tak bermakna.okey.saye gedix.sila lempang.


PC ni memang lame gile tak bukak.PC ni si adinda budak praktikal panggil
Necco.(korang rerajin la bukak entry tu kalau nak bace pasal Della and Necco ni.) Lebih dari setahun aku rase since semua orang dah ade laptop masing-masing ni..Necco elok je duduk kat tepi sudut sebelah tangge umah aku ni..sian,tak de sape nak heran nasib die.bagai melukut di tepi gantang.okey BM mase UPSR A+.

sampai la aku punye laptop (aku name kan Acera sbb lappy Acer) rosak-tapi-tak-rase-nak-betolkan and Della pun rosak,barulah on balik PC ni.bile on,MasyaAllah.teruk bebenow.

screen die kkabur teramat..aku yang dah sedia rabun ni bertambah rabun kalau aku terus rase nak menulis lagi kat cni tak publish-publish..


p/s: segala kesulitan amat-amat lah dikesali.kalau korang bace,aku salah eja ke hape maaf la.screen si Necco ni memang boleh buat gadoh la.nnti Della dah sihat aku try la edit-edit balik KALAU rajin.


aku pon rase patut tido sekarang sebab bunyi keyboard ni memang tahap sampai Bahau boleh dengar.memang betul-betul keletak keletuk bunyik die.



 aku dah tak larat nak hadap necco ni weh.bye.

0 comments: