15 April 2011

maaflah, saya tak jawab salam.




maaflah aku memang tak jawab salam. 




tak pon aku jawab macam ni.




bukan sombong atau nak tunjuk pandai. tapi tak salah kan kalau bagi salam betul- betul.kalau pun nak tulis Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatu tu panjang sangat kang terkehel plak jari, tulis As'salam pun sudah memadai aku rasa.

aku tak kata salah, tapi aku rasa macam tak ade makna bila tulis macam tu dan ragu -ragu pulak aku nak menjawab nya.dulu ada jugak sekali dua aku guna 'salam' ni bila nak sms orang tapi bila fikir -fikir balik instead of aku tulis macam tu dan entah apa maksudnya lebih baik aku tulis Assalam kan.dapat jugak pahala.at least. 

ke 'salam' tu ada maknanya weh?cube bagitau skit.ke kau orang nak aku tanye Lebai google - cara yang betul memberi salam?



dont pretend like you know everything unless your name is Google.kaaannn?


ok.salam.

eh,
Assalamualaikum kawan-kawan.(tak jawab dose.setail nak mengurat masa upsr.)


2 comments:

LC Althea said... [Reply to comment]

hahaha.. ustazah aku kate dulu kalau org bg salam tp ade ayat tambahan dekat ujung takyah jawab.. -__-"

Nursyuhaida said... [Reply to comment]

eh.cik luna populer bace belog saya ker?haha.

ustazah ko ustazah aku jugak ke hanis?haha