06 April 2011

CERITA SEMUT DIKILANG GULA.



kadang-kadang 
kalau kite bebas bersuara susah jugak kan?
kalau tak bersuara susah juga.
aku tak bercakap mengenai suara mulut manusia.aku bercakap mengenai suara hati.
suara hati yang kemudian nya digambarkan dalam penulisan belog.


yang lelaki (tak semua) sibuk mancari kesalahan perempuan.
mula-mula salah perempuan, kenape kemain seksi,

kemudian kenape perempuan tak bertudung,
kemudian dah bertudung, kenape kemain singkat tudung?
tudung dah elok labuh kenape jarang?
kemudian cari salah lain kenape nak tayang-tayang muke kat blog?


*seriously aku tak de jawapan.


yang perempuan (juga tak semua),
kalau mengata lelaki,
kemain pedas.agak nye die terlupa yang die tu hasil dari lelaki dan perempuan.
lupa agak nya dia.
kalau bab fasyen,
daripada fesyen Waheeda, Wardina, Yuna, Hana Tajima, Ayuna.
daripada fesyen baju , kasut , seluar semua nak diletak dalam blog.

pissst: aku juga perempuan.


yang politik pon sama jugak.
yang Dacinglah salah, yang Hijau lah tak betul, yang Roket lah tah ape-ape.

macam-macam version aku tgk.
semua ada dalam blog.cari saje.dunia hujung jari.




bile berblog, kita memang bebas bersuara kan?
aku ade seorang kawan yang ada blog.
perilaku die tak lah baik sangat.
(see.kite babas bersuara kat blog kan?)
kebanyak kan apa yang die ulam kan kat blog tu semua tipu.
dekat blog,die hanya menceritakan sisi baik die saje.die twist cerita tu sehingga menampakkan dia sangat baik .dia sangat teraniaya. dia sangat bla bla bla.
sedangkan hakikat nye?memang dia salah.
(masih bebas kan kita bersuara?)


sejak dari tu aku dah kurang percaya sangat dengan cerita-cerita manis anyaman rasa penulis di blog.
baca okey.percaya?no way.


yang lebih aku tak percaya. Hidden Profile Blogger. sebab ade satu kes, punyalah aku kagum dengan bakat penulisan berbuai-buai dia.last-last some part of cerita die tipu. macam mane tau? ade blogger lain yang menyelongkar la!


lihat lah betapa bebas nye kite menipu!


dan tertipu.


*tapi aku tak cakap semua, ada blog yang betul-betul bagi effect pada orang,atau belog sekadar untuk bercerita hal diri sendiri.aku pun respect kepada hak seseorang untuk mempunyai belog.belog dia,die punye pasal la kan.tapi kalau datang belog orang dan mintak follow blog dieorang,ape ke hal?


aku tak cakap semua,mereka yang aku tahu ni mungkin hanye seekor semut di kilang gula.
kan?




aku dah dua kali sebut 'aku tak cakap semua...' maknenye aku betul-betul maksudkan.




serious, aku tak cakap semua weh!
okay bai.

0 comments: