08 September 2011

cerita raya saya version lambat gile.



Hello kawan-kawan yang saya suka sekalian. 

sebelum terlupa, Selamat Hari Raya!

sepatutnya ada satu entry sebelum raya, tapi sebab sibuk buat kuih raya, pasang pelita, pasang langsir, sembat baju kurung semuakan #tipu. so, tak sempat nak buat entry la. Alasan. 



Tahun ni, preparation tak best sangat. mak aku mengalami sindrom beli kuih raya dalam balang tahap tak boleh ampun dah ni. memang kiranya tahun ni ,takde langsung buat kuih raya. kuih cornflake coklat yang cairkan coklat-masuk cornflake-kacau-taaadaaaa dah siap tu pun tak nak buat. kahsihan kan?


baju raya? seminggu sebelum raya baru 'hantar' kat rumah jijah.(tukar 'hantar' kepada 'mak jijah datang rumah ambik baju'-aku kejam). dengan harapan mak jijah boleh jadi macam SuperMak macam Nasha Aziz.







so, memang tak ada perbezaan dengan tahun lepas, biasa-biasa sangat. salah satu faktor yang menyebabkan preparation nak raya kami sekeluarga suam-suam kuku seperti lempeng ialah kerana, kami dah semakin membesar.


kau carik baju raya sendiri, carik kasut sendiri, tak yah nak sedondon kedondong bagai dah.
lain lah dulu enam beranak berasak berjalan carik baju raye..baru ohsem!


cuma, ada satu perbezaan raya tahun ni dengan tahun lepas.




tahun ni dapat kad raya!


boyfriend sape bagi kad raye kemain siap bermusic ni weh?
kih kih kih


siap bagi dua kad, satu kad bermuzik untuk dendangan hati kau music di hatiku,
satu lagi kad, khas untuk buat puisi ayat-ayat cinta.
#geli enough?






siap ni blurkan bagai.

HAH! aku dah kata, si kumbang tulis essay :




saya menyukai awak kerana.............................
(tidak kisah lebih berapa patah pun. lebih patah lebih kisah.hihi)


macam tahun lepas, aku tak de entry khas hari raya. sebab banyak sangat nak cerita.

gambar raya tak ada la. tepek gambar ni boleh?
oh ye, si ecah belon ni dah tunang. belon-belon pon laku jugak,ye dak?





kau?














entry raya tahun lepas : Raya yang macam tak nak raya.

2 comments:

nursyuhaiza kasim said... [Reply to comment]

kak ecah belon? kau apa? belon udara?

Ijah EmoTemo said... [Reply to comment]

wah siap blur kan lagi tu kad raya ekekekek