28 August 2014

#Misikuruskaklongdot



Hai !


Poyo tak tajuk kemain misi kurus kan. Hahahaha.


To be honest aku kurus dulu. Tak de lah kurus mana, tapi kalau setakat kebaya ni selambe gua tapau. Hahaha. Sejak form 5, even masa diploma pun kurus lagi. First, masa diploma makan bapakkkk tak sedap okey. Bapak tahap dia. Hahahaha. Lepas tu duit pun tak banyak, nak mintak mak ayah selalu memang tak la sebab adik-adik ramai lagi nak study. So, duit tak ada tambah makanan dining tak sedap mcm combination yang win.



So, lepas diploma aku start kerja dekat KPJ Kajang. Hello, kerja hospital kau expect makanan dia macam mane? Elok sikit je dari dining uitm. Hahaha


Okey, here the story begin. Aku kerja melaka. Pagi setiap hari ada pasar dekat bawah office. Tell me what u want? Roti canai, meratabak ayam, mertabak daging, nasi lemak, bihun, laksa, lontong, even mee kari pon ade pagi-pagi. Kadang-kadang aku beli sebelum masuk kerja, kadang-kadang dah masuk kerja dah pun, melompat kejap turun office beli sarapan. 



Lunch, kedai kak dila lauk sedapppppp gila. Seriously. Rasa mak dia masak sama macam mak aku masak. OMG. I never skip my lunch. Never. Walaupun pagi tadi dah beli mertabak daging.



Petang, ada jual macam-macam kuih, goreng pisang, cucur udang, hot dog, bebola ikan, bebola daging semua adaaaaaa.




Malam, selalu nya keluar makan dengan syafiq. Ikan bakar? Siakap 3 rasa? U just name it. Semua boleh dapat dengan mudah kat Melaka. And this story berulang-ulang every day.


Combination yang paling best dekat melaka : makanan sedap  + murah . Soooo win!


Dan habit aku makan tanpa berfikir ni berterusan sampai lah aku realize yang berat aku tersangat lah berat!

Panic!



Panic giler bila pakai baju kurung dah sempit. Pakai blouse dapat masuk separuh je. *cry cry*

Dulu aku beli baju memang size S atau M. Now kalau try baju mesti try L atau XL. because I know I can't fit S or M anymore. *cry out loud hahaha*



And then after all the drama, i think i need diet. Seriously diet. Kebetulan Syafiq tunjuk kan satu group diet dekat FB. It's call 'Kelab Diet Atkins'



Basically diet ni adelah diet berfrasa. Frasa 1 iaitu frasa induction. U can't eat anything that contain Carbohydrate. At all. Nasi, kentang, roti, semua lah. even kicap has carbohydrate okey guys. I don't lie.












* Alamak, my boss is calling me. We have meeting now. Will update later!

Here link for Kelab Diet Atkins !








0 comments: