16 July 2017

My Second Pregnancy #JournalAdikZaim



Banyak nye draft post dalam blog aku ni, sebab ade idea nak buat entry tapi bila taip satu perenggan mood lari. Hahahaha


What's up for today?


I'm 21 weeks pregnancy mom! Yuuuu!



My last post in early January do mention about my previous pregnancy and now out of sudden i'm 21 weeks already. Hahaha. 



Back to the story, memang to be honest my husband and I do plan to have another baby when Zaim reach 1. Tapi tak sangka pulak, my first day period is on his first birthday which mean, genap2 setahun Ibu terus bagi adik. Hahaha.


Well, Allah Maha Mendengar kan?


 

Berbeza tak mengandungkan Zaim dengan mengandungkan adik Zaim?


Sikit lah berbeza. Aku ade morning sickness yang agak heavy. Masa pregnant kan Zaim aku tak de morning sickness langsung. Aku just loya sikit2 je tu pon masa nak berus gigi (which is so normal to pregnant lady) tapi bila pregnant kali ni, macam heavy sikit. 

Bnyak kali jugak muntah yang habih keluar isi perut. Hahahaha. Letih tak yah cakap la. Masa first trimester tu, rasa tak larat je. Rumah bersepah gilaaaaa tak yah cakap sebab Zaim pulak tengah fasa dapat kaki, dah pandai sepah, dah pandai main, dah pandai nak makan sendiri.

Masa awal-awal pregnant aku memang tak jadi diri aku langsung. Serabut je kepala ni rasa. Nasib baik sangat Syafiq faham sangat-sangat dan dia sangat lah okey kalau aku tak larat masak ke, aku moody ke, aku menangis ke. Hahahaha. 

Aku pernah menangis sebab Zaim nak duduk berkepit jeeeeeee. Ni tahap berkepit yang aku tak boleh pergi seinci pon jauh dari dia. Kau bayangkan kalau dia tengah kumbah pinggan mangkuk kat dapur pastu aku pergi ruang tamu nak turn down volume tv Zaim boleh melalak meraung macam orang cubit-cubit dia kat dapur tu. YaAllah memang stress lah masa tu. Patu dapat pulak Syafiq bizi dari pagi sampai ke malam, hahaha memang aku tarik muka la lepas dia balik. Pastu nangis dalam bilik air.Pastu buat-buat tak nak tengok muka suami.  Pastu hempas-hempas sikit pinggan bagi suami tau kita moody. Hahahahahahaha. Perangai sangat.



Selain dari tu takda yang beza kot. Baby pon so far Alhamdulillah okey. And now dah rasa dia tendang sikit-sikit dan mengingatkan aku masa first pregnant dulu. Excited gileeeee bagitau Syafiq baby tendang. Masalah nye tendang yang awal-awal ni mana rasa sangat. Kita je rasa, kalau suruh laki pegang perut dia tak kan rasa apa-apa. Hahahaha



Sebenarnya terbuka hati nak buat entry ni sebab tadi tiba-tiba terfikir. Baby no 2 ni kesian dia sebab aku macam less prepare anything pasal dia. Hahaha.Zaim dulu first baju yang aku beli masa aku 3 bulan kot. Hahahaha.

Yang kali ni scan pon tak lagi. Jadi memang belum beli sehelai pon lagi baju-baju dia. Kesian nye anak ibuuuuuu.



So, aku bernekad untuk rajin-rajin tulis entry pasal perkembangan dia kat blog ni. Harap-harap berterusan sebab tak tau lah, aku rasa happpppyyyy sangat kalau baca entry-entry yang dulu-dulu. Menyesal pon ada sebab masa Zaim tak de satu pon entry pasal mengandung kan dia, sedangkan tu my first time pregnant. Apooo laaaah ibu ni. So untuk yang kali ni harap-harap aku rajin update pasal second baby.


Kenapa nak update blog? Kenapa tak FB atau IG?


FB -  so many people. Ada sedara lah, ade cikgu-cikgu lah, rasa segan yang amat nak share personal life kat sana. Rasa macam hmmmm tak nak lah orang tau sangat pasal kita. Macam dah tak in sangat nak update beriyoooo ni. Hahahaha


IG - My phone currently so stress (read : old) so, I uninstall IG. Tapi still on dekat henfon Syafiq hahahaha so kadang-kadang je bukak IG and update story ke hape ke using Syafiqs. Tapi henfon Syafiq tu sangat lah low quality photo nya so jarang sangat lah aku update IG. But deeply I'm so missing youuuuu stegrammm! Kita tunggu next month kalau ayah dah banyak duit boleh lah dia beli kan I fon baruuuuu. Jom doakan ramai-ramai! HAAHAHAHA






As for now, itu je kot nak cerita. Aci tak nak letak hastag #JournalAdikZaim hehe. Nak jugak nampak special sikit. Kasi can lah hah.



Eh, esok nak buat makan-makan geng quarters. Nak jamu mee kari je dengan bubur kacang hijau. 
Sebenar nye mak buyung dengan pak buyung yang nak makan tapi dah alang-alang, buat lebih sikit lah. Hehe. lagi pon dah lama tak lepak-lepak dengan Wani. Bnyak nak gosip ni. Hahaha




Okey lah. Dah pukui 3.33am woi. Esok kot bagi orang makan manggie sup je. Hahaha

Till then, bye!





0 comments: